1401/06/22

ارسال نامه به مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی در خصوص مشکلات حوزه درمان بازنشستگان

ارسال نامه به مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی در خصوص مشکلات حوزه درمان بازنشستگان

 

مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی

جناب آقای دکتر میرهاشم موسوی

با سلام و احترام :

     ضمن عرض تقدیر و تشکر از اهتمام ویژه جنابعالی در رفع مسائل و مشکلات  بیمه شدگان ، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش آن سازمان ، بدینوسیله مسائل و مشکلات موجود در زمینه درمان بیمه شدگان استان اصفهان را  جهت آگاهی تقدیم حضور می نماید:

1) احداث بیمارستان جدید:

پس از گذشت قریب به 45 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و افزایش نزدیک به 3 برابری جمعیت کشور و به تبع آن بیمه شدگان و بازنشستگان تحت پوشش آن سازمان ، متأسفانه ارائه خدمات درمانی در کل استان اصفهان منحصراً به سه بیمارستان شریعتی و غرضی اصفهان و فاطمه زهرای نجف آباد محدود می باشد.

مدت 17 سال است که ضرورت احداث بیمارستانی در این استان توسط مسئولین آن سازمان احساس شده و بدین منظور قطعه زمینی در شرق اصفهان خریداری و پروانه ساخت آن نیز آماده بوده ولیکن اختصاص بودجه لازم و عملیات کلنگ زنی آن تاکنون معطل مانده که از جنابعالی تقاضای بررسی و حل مشکلات موجود و تسریع در شروع عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان را داریم.

2)افزایش سهم سازمان در هزینه های دارویی:

پرداخت هزینه برخی از داروهای تخصصی قبلاً از لیست تعهدات سازمان خارج شده و خوشبختانه اخیراً تعدادی از این داروها مجدداً به لیست تعهدات سازمان اضافه شده و لیکن متأسفانه سهم سازمان حدود 15 تا 30 درصد از قیمت دارو می باشد که با توجه به افزایش سرسام آور قیمت داروها و ناتوانی بازنشستگان در تأمین این هزینه ها ، لازم است سهم سازمان حداقل به 80 درصد افزایش یابد.

3)اصلاح تعرفه پزشکان شاغل در مراکز درمانی تأمین اجتماعی:

تعرفه پزشکان متخصص وکارآمد ،کارشناسان و پرستاران شاغل در مراکز درمانی آن سازمان بسیار ناچیز و حتی از تعرفه بیمارستانهای دولتی هم کمتر می باشد و از اینرو این نیروهای متخصص انگیزه ای جهت ارائه خدمات در مراکز متعلق به آن سازمان را نداشته و به تدریج در حال جدایی از این مراکز بوده و یا این درمانگاهها را به مرکزی جهت شناخت بیماران وهدایت آنان به مراکزدرمانی خصوصی تبدیل نموده  و بصورت علنی با دریافت زیر میزی از بیماران مستأصل وکسب درآمد از درد و رنج آنان خدمات خود را ارائه می نمایند که لازم است این موضوع توسط مسئولین امر مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

شایان ذکر است در دوره مدیریت قبلی درمان آن سازمان موضوع دریافت زیر میزی توسط پزشکان محترم بشدت تحت کنترل بوده و مشکلی از این بابت وجود نداشت. 

4)فعال سازی بخش جراحی قلب در بیمارستان شریعتی:

بیش از یک دهه از شروع تجهیز بخش قلب و آنژیوگرافی بیمارستان شریعتی گذشته ولیکن متأسفانه این بخش هنوز بصورت کامل راه انداری و بهره برداری نشده و بیمه شدگانی که دارای بیماری قلبی می باشند ناگزیر به مراجعه به بیمارستانهای دولتی و یا بخشهای خصوصی بوده که این موضوع مشکلات عدیده ای برای آنها ایجاد می نماید.

5)تعطیل بودن بخش داروخانه در بیمارستانهای سازمان:

فعالیت واحد داروخانه در بیمارستانهای تحت مالکیت آن سازمان در استان اصفهان از ساعت 22 تا ساعت 6 صبح روز بعد متوقف بوده و بیمارانی که در این ساعات نیاز به دارو دارند با مشکلات متعددی مواجه می باشند. 

6)کمبودپزشک متخصص در بخشهای سونوگرافی ورادیولوژی:

متاسفانه در بخشهای سونوگرافی و رادیولوژی بیمارستانهای آن سازمان در استان اصفهان علیرغم وجود دستگاههای لازم بدلیل کمبود شدید پزشک متخصص ، نوبتهای ارائه این خدمات به 2 تا 3 ماه افزایش یافته که مشکلات فراوانی را برای بیماران ایجاد نموده است.   

مستدعی است دستور فرمائید بررسیهای لازم در خصوص موارد یادشده بعمل آمده و در اسرع وقت نسبت به رفع ایرادات و مشکلات مطروحه بعمل آید.

پیشاپیش از توجه و عنایتی که مبذول می فرمایید تشکر وقدردانی می نمایم.

 

ومن الله التوفیق

سیدحسن هاشمی                                       

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر کلانشهر اصفهان 

 

 

 

رونوشت:

  • جناب آقای دکتر اسلامی معاونت محترم درمان سازمان تأمین اجتماعی جهت استحضار و پیگیری لازم
  • جناب آقای حسین حداد رئیس محترم کانون بازنشستگان استان اصفهان جهت استحضار و پیگیری لازم