1402/10/10

طرح ۱۲ پیشنهاد صنفی بازنشستگان شهرستان های اصفهان و شاهین شهر با نماینده مردم شریف شاهین شهر

طرح ۱۲ پیشنهاد صنفی بازنشستگان شهرستان های اصفهان و شاهین شهر با نماینده مردم شریف شاهین شهر

در راستای پیگیری و تحقق مطالبات قانونی و حقوق حقه کارگران، بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی عصر روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۹، از ساعت ۱۴/۱۵ عصر جلسه ای در قالب یک کار گروه تخصصی و فنی در محل دفتر نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی(جناب آقای دکتر حسینعلی حاجی دلیگانی) واقع در شاهین شهر با حضور: جمعی از هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان اصفهان، هیأت مدیره کانون بازنشستگان شاهین شهر، نماینده کانون بازنشستگان بنیاد شهید، نمایندگان بازنشستگان صنعت آب و برق، دبیراجرایی خانه کارگر اصفهان، نماینده کانون بازنشستگان استان اصفهان، تعدادی از پیشکسوتان و افراد فرهیخته و صاحب نظر در علم اقتصاد تشکیل شد.

در ابتدای جلسه،آقای حسنعلی ترابی رئیس محترم کانون بازنشستگان شاهین شهر ضمن عرض خیر مقدم به حضار و تجلیل از زحمات دکتر حاجی دلیگانی از آقای سید حسن هاشمی تقاضا نمود که محور پیشنهادات و مذاکرات را مشخص و در ادامه افراد صاحبنظر پیرامون آن توضیحات لازم را ارائه فرمایند.

پیشنهادات مطروحه در این دیدار:

  • ضرورت اجرای صحیح ماده ۴۱ قانون کار و رفع فقر اقتصادی و معیشتی از جامعه کارگری و افزایش قدرت خرید آنان.
  • ضرورت اجرای بدون قید و شرط ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان برای همه سطوح و پرهیز از روش غیر قانونی پلکانی معکوس.
  • با توجه به اعاده برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از شورای محترم نگهبان به مجلس شورای اسلامی، موکداً تقاضا داریم نمایندگان محترم مجلس نسبت به اصلاح صحیح فصل پنجم و ششم این برنامه توجه و نسبت به کاهش‌ سن بازنشستگی و سابقه بیمه پردازی و واریزحق بیمه به سازمان امور مالیاتی، اصلاحات لازم را در راستای دفاع از منابع سازمان و منافع کارگران و بازنشستگان بعمل آورند.
  • ضرورت توجه لازم و جدی به اجرای متناسب‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان تأمین اجتماعی با در نظر گرفتن بودجه و اعتبار لازم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور.
  • لزوم پیش بینی بدهی های انباشته دولت به سازمان تأمین اجتماعی و تقسیط آن در یک بازه زمانی حداکثر ۵ ساله و تاکید بر پرداخت آن توسط دولت.
  • لزوم پیش بینی پرداخت بدهی های جاری دولت بصورت ماهانه به سازمان تأمین اجتماعی و پیشگیری از انباشته شدن آن.
  • ضرورت احیای اصل سه جانبه گرایی در اداره امور سازمان تأمین اجتماعی و کاهش دخالت های دولت در این سازمان و کوتاه کردن دست دولت از منابع سازمان تأمین اجتماعی.
  • ضرورت توجه به توسعه خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه شدگان، بازنشستگان، سالخوردگان و بویژه بیماری های خاص و صعب العلاج و لزوم تجهیز بیمارستان های ملکی سازمان بویژه بیمارستان غرضی اصفهان به دستگاه MRI و دیگر تجهیزات مورد نیاز.
  • لزوم پیشگیری از واگذاری و تحمیل دو تیم ورزشی ورشکسته پرسپولیس و استقلال به شرکت های شستا و سازمان تأمین اجتماعی.
  • لزوم پرداخت بموقع و ماهانه حق بیمه تکمیل درمان مکسوره از حقوق بازنشستگان و سهم سازمان تأمین اجتماعی به شرکت بیمه آتیه سازان حافظ بمنظور پرداخت بموقع خسارات درمانی بیماران و بیمارستان های طرف قرارداد.
  • لزوم توجه جدی به اوضاع معیشتی و اقتصادی بازنشستگانی که از حقوق و مزایای کمتری برخوردارند و ضرورت فقر زدایی از زندگی آنان  که‌ در این راستا کانون های بازنشستگی حاضر به ارائه راهکارهای مناسب می باشند.
  • مخالفت شدید حاضرین و کانون های بازنشستگی با واگذاری بانک رفاه در سازمان بورس و لزوم صیانت از اموال و منابع بیمه شدگان در سازمان تأمین اجتماعی.
  • در ادامه جلسه کارشناسان و افراد صاحبنظر از جمله آقایان مهندس مکارمی و مهندس امینی و دیگر عزیزان پیرامون موارد مطروحه فوق به تفصیل نقطه نظرات تخصصی خود را بیان و به تشریح آن پرداختند.

در خاتمه جناب آقای دکتر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده محترم و سخت کوش مردم شریف شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ضمن تجلیل از نظرات کارشناسی کارشناسان بویژه در خصوص برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ فرمودند:

اینجانب از مخالفین افزایش سن و سابقه بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه بودم و در خصوص واریز شدن حق بیمه کارگران به امور مالیاتی نیز نظر مخالف دارم و به شما اطمینان می دهم که در حد توان مطالبات قانونی شما را پیگیری و در اولین فرصت و شاید همین فردا نسبت به تحمیل دو تیم ورزشی پرسپولیس و استقلال تذکر قانونی خواهم داد.