1401/02/07

نامه اعتراضی به وزیر محترم کار در خصوص اعتراض به وضعیت معیشت بازنشستگان

نامه اعتراضی به وزیر محترم کار در خصوص اعتراض به وضعیت معیشت بازنشستگان

جناب آقای دکتر حجت ا... عبدالملکی

وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی

با سلام و احترام

    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات جنابعالی و بهره مندی کامل از فیوضات این ماه پرخیر و برکت، باستحضار عالی می رساند متأسفانه واژه ی افزایش حقوق در کشور ما به یک غلط مصطلح تبدیل شده و آثار و تبعات ناخوشایند و زیانباری را در وضعیت معیشت حقوق بگیران برجای گذاشته است.

در پایان هر سال با در نظر گرفتن نرخ تورم سال گذشته، میزان کاهش قدرت خرید حقوق بگیران مشخص شده و مسئولین ذیربط تلاش می کنند بخشی از این قدرت خرید از دست رفته را با ترمیم حقوق آنان از ابتدای سال بعد جبران نمایند که متأسفانه با اطلاق واژه غلط افزایش حقوق ، مجدداٌ بازار به این موضوع واکنش نشان داده و موجبات افزایش مجدد تورم فراهم می گردد و مبالغی افزون بر آنچه که برای ترمیم حقوق این قشر درنظر گرفته شده به کام غول تورم افسارگسیخته و سودجویان فرصت طلب از این بازار آشفته اقتصادی فرو رفته و حقوق بگیر می ماند و آش نخورده و دهان سوخته و کاسه ای خالی تر از سال قبل!!!

این زنجیره غلط در چند سال گذشته، آسیب های فراوانی به زندگی و سفره معیشت حقوق بگیران بویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی وارد نموده و دره های فقر موجود را عمیق تر نموده است.

جناب آقای وزیر :

  • بیش از یک ماه از سال گذشته و ترمیم حقوق کارگران بازنشسته و مستمری بگیر هنوز در هاله ای از ابهام قراردارد. یک روز به بهانه ویرگول و روزی دیگر به بهانه های واهی مشابه و اینها در حالیست که مواد 96 و 111 قانون تأمین اجتماعی تکلیف ترمیم حقوق بازنشستگان را مشخص کرده و این قشر عزیز و فرهیخته، اطاله روند ترمیم حقوق را اهانت به خود دانسته و آن را بر نمی تابند.
  • درحال حاضر بازگرداندن قدرت خرید به  5 سال پیش برای بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، به رؤیایی دست نیافتنی تبدیل شده و نمیدانیم مسئولین و مسببین این فقر اقتصادی ، چگونه با خیالی آسوده سر را بر بالین می نهند در حالیکه هموطنان آنان پس از عمری کار و تلاش در کارخانجات و کارگاههای صنعتی ، تولیدی و خدماتی و به حرکت درآوردن چرخهای عظیم اقتصادی کشور، اکنون از فرط گرسنگی و درماندگی در مقابل مخارج سنگین و طاقت فرسای درمانی و معیشتی خانواده خود ، خواب راحت ندارند !!!
  • جوانان عزیز این کشور با چه امیدی ازدواج و فرزند آوری کنند در حالیکه اوضاع اسفناک زندگی پدران خود را می بینند که بعلت عدم توانایی دولت در کنترل تورم ، تأمین آب و هوای سالم ، معیشت ، رفاه و خدمات درمانی برای جمعیت کنونی ، با سختی و مشقت روزگار می گذرانند؟
  • به صراحت اعلام می داریم بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ، در صورتی که تورم بصورت روزانه و لحظه ای افزایش نیابد و حداقل در یک دوره 5 ساله ثابت بماند نیازی به ترمیم حقوق نداشته و از خیر رساندن مسئولین نا امیدگشته به شرط آن که شر نرسانند.

 

به نمایندگی از طرف یکصد و شصت و هفت هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر کلانشهر اصفهان اعلام می نمایم در حال حاضر کاسه صبر کارگران بازنشسته و مستمری بگیر لبریز شده و در صورتی که در اسرع وقت اقدامات لازم برای ترمیم حقوق سال جاری آنان انجام نشود عواقب ناخوشایندی به همراه خواهد داشت و این جمعیت عظیم و محجوب علیرغم میل باطنی، ناگزیر به بیان مطالبات و درخواستهای قانونی خود در کف خیابانها خواهند بود که مسئولیت عواقب ناخوشایند آن برعهده شخص جنابعالی و مسببین این اهمال کاریها خواهد بود.

 

 

من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم                           تو خواه از سخنم پند بگیر و خواه ملال

 

 

و من الله التوفیق

سید حسن هاشمی

رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته کلانشهر اصفهان