1402/12/17

ارسال نامه اعتراضی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص خریداری باشگاه پرسپولیس

ارسال نامه اعتراضی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص خریداری باشگاه پرسپولیس

جناب آقای دکتر سید صولت مرتضوی

وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی

باسلام 

     احتراما باستحضار میرساند در حالی که کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، از فرط گرانیهای افسار گسیخته و مشکلات عدیده درمان، توان امرار معاش روزانه خود را ازدست داده و صدای خردشدن استخوانهایشان گوش فلک را کر نموده، درکمال ناباوری، برخی از مسئولین خوابزده، بی خرد و بی تدبیر در اقدامی عجیب و ناباورانه، تصمیم به تهاتر بدهیهای دولت به سازمان تأمین اجتماعی با واگذاری باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس گرفته اند!!

سؤال اینجاست که:

  1. چه سنخیتی بین فعالیتهای سازمان تأمین اجتماعی و تیم های ورزشی وجود دارد؟!
  2. در کدام بند از اساسنامه سازمان‌ ، مالکیت باشگاه ورزشی دیده شده است؟!
  3. آیا منابع سازمان باید برای  بازنشسته ای که عمر و جوانی خود را در راه اعتلای صنعت کشور صرف نموده و الان با حداقل حقوق با شرایطی بسیار اسفناک، گذران زندگی می کند خرج گردد یا برای بازیکنان و سرمربیان تیمهای ورزشی که کوچکترین سهمی در این صندوق نداشته اند؟!
  4. آیا بازیکنان تیمهای ورزشی حاضرند با  دریافت حقوق بازنشستگان فقط در زمین بازی حاضر شوند؟!
  5. آیا زمانی که دولت از سازمان استقراض می نمود ویا تعهداتی را برعهده می گرفت، تهاتر بدهیهای خود با تیمهای ورزشی ورشکسته و هزینه ساز را مطرح کرده بود؟!
  6. آیا هیأت امنای سازمان ، با خرید این تیم موافقت کرده ویا مسئولین ، خودسرانه چنین تصمیم نابجایی گرفته اند؟!
  7. اگر فعالیت این باشگاه سودآور می باشد چرا خود دولت از این سود بهره نمی برد ویا آن را به بخش خصوصی مرتبط با فعالیتهای ورزشی واگذار نمی کند؟!

     از زمان اعلام خبر این تصمیم عجیب و نامعقول ، موج سهمگین نارضایتی بین بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور ایجاد شده که درصورت متوقف نشدن این تصمیم ، این قشر مو سپید رنجدیده علیرغم میل باطنی ، فریاد تظلم‌خواهی خود را درخیابانها سر خواهند داد.

شایسته است جنابعالی که به واسطه ارتباط نزدیک با بازنشستگان و مستمری بگیران از رنجها و مرارتهای آنان مطلع هستید بنحو مقتضی از اجرای این تصمیم غلط ممانعت بعمل آورده و ترتیبی اتخاذ فرمایید تا از منابع مالی سازمان در راستای اصلاح  وضعیت معیشت، ارتقاء و بهبود خدمات درمانی و ایفای تعهدات قانونی و بر زمین مانده سازمان نسبت به ذینفعان فعلی و آینده خود که رسالت اصلی آن بوده و رضایتمندی مردم و پروردگار یکتا را به دنبال خواهد داشت استفاده و از حیف و میل اموال مردم که حق الناس است جلوگیری گردد .

پیشاپیش از بذل توجه و اقدام عاجل جنابعالی سپاسگزاری می نماید.

 

سیدحسن هاشمی 

رئیس کانون کارگران بازنشسته شهرستان  اصفهان